tisdag 7 juni 2011

Tar det aldrig slut?

Nu har jag försökt trycka in 348 miljoner formler i huvudet och då har jag bara kommit halvvägs. Känns som att det är lönlöst att bara sitta med föreläsningar den här gången. Det gäller nog att räkna uppgifter för att över huvudtaget fatta vad formlerna ska va till. Och givetvis ser formeln ut på ett visst sätt, men sen när man ska ställa upp den kan man skippa några siffror här o där. Ja men visst! När? I vilka sammanhang? Varför ha en formel som man inte använder till fullo? Är det inte bättre att skriva om formeln då? Och varför använder skolan en formel i föreläsningarna när en annan används i kurslitteraturen? Ska man välja den i boken eller den på föreläsningen? De ger nämligen inte samma svar. Kommer jag få fel om jag inte använder den formeln som de har tänkt? Ska jag anta att föreläsaren har snurrat till det? Buhuuu! Bara en dag kvar. Ända in i kaklet nu Louise!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar